22 Eylül 2015 Salı

ÜLKEMİZDE UYARLANMIŞ KORE DİZİ VE FİLMLERİ

Bu aralar yoğunluktan pek dizi izlemiyorum ve bu yüzden de dizi tanıtımı yapamıyorum.
Aslında biraz sıkıldım da dizi izlemekten başka meşguliyetler arar oldum. Kore dizilerine biraz ara verip televizyonu açınca hemen hemen her dizide tanıdık bir sahneyle karşılaşmaya başladım. Nereden mi tanıdık geliyor ? Tabiki kore dizilerinden...
Ben de şöyle bir hafızamı yokladım
ve uyarlaması yapılmış, ismi bile değiştirilmeden çevrilmiş ya da ordan burdan kırpılarak esinlenilmiş Kore dizilerini derledim. Atladığım, unuttuğum ya da izlemediğim için emin olmadığım yapımlar olabilir şimdiden belirtmekte fayda var.

A GENTLEMANS DIGNITY / KİRAZ MEVSİMİ

En sevdiğim Kore dizisinin birazcık harcandığını düşünüyorum. Kiraz mevsimini severek takip eden arkadaşlar olabilir ama A Gentlemans Dignity'i izleselerdi eminim demek istediğimi anlarlardı. Çünkü o dizide ne bir entrika var ne de ağır bir dram. Ayrılıklar bile öyle kısa ve tadındaydı ki. Ama dizi sizi 20 bölüm boyunca ekrana kilitliyor işte esas güzel olan da bu.
Kiraz mevsimi ilk birkaç bölüm itibariyle A gentlemans dignity ile benziyor. Şu an konudan baya uzak olsa da özellikle ilk bölümdeki sahneler bire bir aynıydı. O yüzden uyarlama değil de esinlenilme desem daha doğru olur Kiraz Mevsimi için. Ancak gönül isterdi ki böylesine sağlam senaryolu bir dizi sağlam şekilde aynen kaleme alınsaydı da bir de Türk versiyonunu izleseydik. Neyse nasip diyor ve devam ediyorum..

WHAT HAPPENS TO MY FAMILY / BABA CANDIR

Esinlenilmiş kategorisinden sonra aynen uyarlama bir diziden bahsetmek istedim.
2015 Yaz dizilerinden biri olan Baba Candır What Happens To My Family dizisinden tıpa tıp uyarlanmış bir dizi. Olayların kurgusu, işleyişi ve karakterler şimdilik aynı gidiyor. Trt dizileri genelde senaryonun cıvkını çıkarmadığı için bu diziye de iyi bakacaklarına inanıyorum. Reytingi bol olsun..

BOYS OVER FLOWERS / GÜNEŞİ BEKLERKEN

İlk haberleri duyulduğunda epey şaşırmış olsam da biraz izledikten sonra çok da benzemediğini farkettiğim bir dizidir güneşi beklerken. 
Öncelikle BOF'un bel kemiği olan F4 meselesi bu dizide yok.
Benzerlikler yok değil tabiki var ama uyarlama diyemem yani. Zengin oğlan fakir kız, Oğlanımız ilk başlarda serserinin teki, gittikleri okul soyismini taşıyor, kız spor bursuyla okula alınıyor falan da filan benziyorlar biraz. Esinlenilmiş olabilir ama çok da değil.

LOVE, BREAD AND DREAMS / AŞK, EKMEK, HAYALLER


İsmi bile aynen alınmış olan Aşk, Ekmek, Hayaller dizisi ülkemizde pek tutmadı ve ekranlara erken veda etti. Ancak orjinali olan Baker King (bir diğer ismi de bu ) yayınlandığı sırada Kore'de izlenme rekorları kırmıştır. Ki hala şimdiye kadar en çok izlenmiş dizi unvanını taşımaktadır. Diziler uyarlama denecek kadar çok benziyordu ama dediğim gibi tutmadı ve bitirildi.

FULL HOUSE / İLİŞKİ DURUMU KARIŞIK


Yaz dizisi olarak başlayan ilişki durumu karışık nadir takip ettiğim yerli dizilerden biri. Nedeni ise senaryonun bire bir aynı ilerlemesi. Gerçekten merak ediyorum 16 bölümlük diziyi nasıl uzatmadan devam ettirebilecekler. İlk başta ilerlemesine bakarak yaz bitimine final yapacak heralde diye düşündüm ama çıkan haberlere göre devam edecekmiş. Bakalım dizinin işleyişi bundan nasıl etkilenecek.

THE HEIRS / ÇİLEK KOKUSU

İki dizinin ilişkili olduğunu duyduğumda epey şaşırdım. Çilek Kokusunu takip etmiyorum pek benim standartlarımda bir dizi değil aslında. İzleyen arkadaşlardan biraz dinledim konuyu ama ben öyle çok bir benzerlik olduğunu düşünmüyorum. Ama birkaç sahnede ciddi benzerlikler var bu bir gerçek. Konu olarak ise biraz andırıyor diyebilirim ama uyarlama değil yani. Biraz esinlenilmiş olabilir.


MY HUSBAND GOT A FAMILY / KOCAMIN AİLESİ
Gördüğünüz gibi dizi isimleri bile aynıyken biz ne desek boş :D
İlk başlarda benzeyen dizilerimiz artık pek benzemiyor bence.


NICE GUY / GÜNAHKAR

Fox bir ara fena takmıştı Kore dizisi uyarlamaya.
Ama Bir Aşk Hikayesi dizisinde yakaladığı başarıyı yakalayamayan dizimiz ekranlara veda etti. 
Dizi yayınlandığı birkaç bölüm boyunca Nice Guy ile aşırı benziyordu. Yani esinlenme falan değil uyarlamanın alasıydı :D


SORRY, I LOVE YOU / BİR AŞK HİKAYESİ

Yayınlandığı dönemde sosyal medyayı sallayan dizi Bir Aşk Hikayesi ilk Kore uyarlaması dizilerdendir. Dizi orjinal diziyle çok benzer ilerliyordu.
Özellikle Kore versiyonunda esas oğlanın kızdan kendine kimçi yapmasını istemesini bizim senaristler sarma olarak çevirmiş ya ay siz çok yaşayın :D

A MOMENT TO REMEMBER / EVİM SENSİN

Kore uyarlaması diziler kadar Kore uyarlaması filmler de var tabi. Örneğin her bir sahnesiyle bire bir uyumlu Evim Sensin filmi.

ONLY YOU / SADECE SEN


 Ya da ismi bile değiştirilmemiş başka bir filmimiz Sadece Sen...

A MILLIONAIRE'S FIRST LOVE / SENDEN BANA KALAN 

Ya da ismi değişse bile senaryosunu Bir Milyonerin İlk Aşkı filminden alan Senden Bana Kalan filmi.
 Bu filmle anladım ki senaryo her şey demek değilmiş. Oyuncular kesinlikle senaryoyu size iyi yansıtmalı. Ben şahsen Hyun Bin'i izlerken duygulandığım kadar duygulanamadım bu filmde.

MAY QUEEN / MAYIS KRALİÇESİ

 Yeni sezonda Show Tv'de yer alacak dizi Mayıs Kraliçesi isminden de anlaşıldığı üzere May Queen Kore dizisinin uyarlamasıymış. Dizi henüz yayınlanmadığı için içerik hakkında bir bilgi veremeyeceğim. Ama dizi ismi değişmeden sunulduğuna bakılırsa uyarlama olacak gibi gözüküyor.

ABNORMAL SUMMIT / ELİN OĞLU
Son olarak da show programlarına el attık :D
Programların formatı aynı olsa da işleyiş bana göre çok farklı.
Elin oğlu daha çok Türkiye merkezli yaklaşıyor konulara. Programların üyelerinin ülkeleri ve o ülkelerin kültürleri esas alınmıyor pek.
 Abnormal Summit'te ise üyelere her hafta bir gündem sunuluyordu ve bu gündemi kendi ülkelerinin bakış açısıyla değerlendirmeleri isteniyordu. Bana göre kültür tanışıklığı açısından Abnormal Summit'in işleyişi çok daha güzel.
Ama hak vermek de lazım program o şekilde olsa reytingler bu kadar iyi olur muydu bilemiyorum.
Açıkçası ben Türkiye'den sıyrılıp diğer ülkeler ve bu ülkelerin kültürleriyle ülkemizin kültürü arasındaki farklılıklara değinilmesi taraftarıyım. Tamam oynanan oyunlar, yapılan skeçler falan işe komedi karıştırıyor falan ama birazcık daha kültür tanımak fena olmaz diye düşünüyorum.
 Benimki de laf salatası işte burdan konuşuyorum car car :D

                      GÜNCELLEME !!


Yazıyı yayınladıktan sonra tabi tv sektörümüz boş durmadı ve daha nice dizileri uyarladı.
Hızlıca bunları da yazıya eklemekte fayda var.

Seviyor Sevmiyor - She Was Pretty
Yüksek Sosyete - High Society
No:309 - Fated to Love You
Aşk Yalanı Sever - My Girl
Hayat Şarkısı - Flames of Desire


Yazabildiğim ve hakkında biraz olsun fikrim olduğu diziler bu şekilde. Eklemek istediğiniz şeyler için yorum kapımız daima açık :)
 Hoşçakalın ^-^

26 yorum:

  1. Ülkemizde Kore uyarlamalarının yapıldığını biliyordum ama bu kadarını tahmin etmemiştim. Ama orijinalinin yerini tutmuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten bölüm sayısı farklılığı baştan kaybettiriyor. Kısa süren dizilerin senaryolarını esnetince dizi baymaya başlıyor malesef

      Sil
  2. keskinlikle katılıyorum. dizi sayısı çok önemli 80 90 bölüm yapıcam diye iyice saçmalayıp sıkıyorlar insanı

    YanıtlaSil
  3. keskinlikle katılıyorum. dizi sayısı çok önemli 80 90 bölüm yapıcam diye iyice saçmalayıp sıkıyorlar insanı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben güzel ilerleyen bir diziyle karşılaşmadım henüz. Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  4. yeni başlicak diziler gördüm hep kore dizilerinin uyarlanmışı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet yazıyı paylaştıktan sonra bir bu kadar daha dizi uyarlandı yazıyı güncelleyemedim malesef :(

      Sil
  5. yeni bir dizi dahada var.. o kadar benzer ki hatta üstündeki elbise bile aynı kızın.. seviyor-sevmiiyor yanlış söylemediysem she was pretty dizisi.. zaten kore dizileri normalde 16 bölümden oluşuyo ama türk dizileri 30 bölümü aştığı için sadece başlarda benzer sahneler görülür dizinin uzatılması için haliyle senaryo değişir ister istemez.. ama genede uyarlanmış olması biraz ilginç geliyor hatta alay edercesine bazı benzer sahneleri izlemek geliyor içimden. ama hiç bir şey kore dizilerin yerini alamaz!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet seviyor sevmiyor she was pretty nin uyarlaması. Dizideki jackson repliğini bile almışlar ama micheal olarak geçiyor :)

      Sil
  6. Onu bunu bilmem de çok kral filmleri var bu korelilerin, şiir gibi, ne beyni yoruyor nede ödün veriyor senaryodan basit anlatım şekli ile veriyor dramayı, kitliyor ekrana bitince de ardını arıyoruz o derece kral filmler, bu arada yazar arkadaş blog yazarlığınızda başarılar dilerim. On numara beş yıldız bir bloğunuz var.

    YanıtlaSil
  7. aşk yalanı sever nasıl my girl yaa :( hiç benzemiyoo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben diziyi seyretmiyorum sadece haber sitelerinde uyarlama olduğunu okudum

      Sil
  8. normalde de kore dizileri ülkemize uyarlanıyor fakat bu yaz diziler hep kore ama benim şikayetim olduğu söylenemez çünkü seviyor sevmiyor no309 ve hayat şarkısısnın hem türk versyonlerının hemde kore versyonlarının 2şer 3er kez tekrarını izledim ve 16 20 42 *sırasıyla* bölüm vardı yani bunları 2yle yada belkide 3le çerpıcak olursak ve bunlerıda 2ya da 3le çarparsak 4.5 numara miyom olan gözlerim 14.5 numara olucak ama mutluyum ve korelilere de teşekkür ediyorum.*benim gibi HAYAT ŞARKISI aşığı olan varsa instagram haesabımı takip etmelerini öneririm*** zenepsu.demir.39 instagram hesabı lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben türk versiyonlarını pek takip etmiyorum ama evet ben de hayat şarkısı fanatiklerinden sayılabirim :)

      Sil
  9. Fated to love you'yu şimdi bitirdim çok güzel bi dizi ama no:309 la alakası yok . No:309 a fated to love you uyarlaması dersek ftly e hakaret olur . Ben kore dizisi olarak high society ve flames of desire ı merak ediyorum izlediniz mi acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten uyarlama ve esinlenme farklı oluyor. No 309 esinlenme tarzında olduğu için bire bir aynı değil. Ben de uyarlama olsaydı keşke de konuyu bu kadar saptırmasalardı diyenlerdenim. Sadece ilk bölümdeki olayları alıp sonrasını bağımsız devam ediyorlar malesef. High Society blogda tanıtıldı ama diğer diziyi ben de izlemedim.

      Sil
    2. Hingh society izledim gzl bir diziydi ama oyuncu kadrosu falan sevmedim ama yüksek sosyetenin oyuncu kadrosu daha gzl ama fadet to love you resmen binlerce kez izledim no 309 onun yanında iğrenç bir dizi olarak kalıyor oyuncu kadrosundan tut olmamıstı. Fadet to love you da kızın ağlaması masumiyeti hiçbiri no 309 yoktu ve yok ayyy

      Sil
    3. Evet ben de uyarlanmış hallerini sevmiyorum

      Sil
  10. uyarlama ya da esinlenme neyse önemli değil güzel bir tad bırakıyor mu merak uyandırıyor mu izletiyor mu ben ona bakıyorum ve şu an en iyi dizi seviyor sevmiyor gibi duruyor oyuncu kadrosu kalitesi uyumu kısaca her şeyiyle 1 numara en azından şimdilik belki 2. No309 olabilir diğer dizilerde başroldeki kızlar genelde çok yapmacık ve doğallıktan uzak bir oyunculuk sergiliyorlar sadece güzel ve takipci sayıları çok olduğu için oynatılıyorlar dolayısıyla izleme isteği bırakmıyorlar insanda (tabiki bunlar benim düşüncem)

    YanıtlaSil
  11. ben seviyor sevmiyor izliyorum arada ama uyarilmis dizi oldugunu ogrenince sasirdim tabi guzel bi dizi ama bnim icin orjinali en iyisi

    YanıtlaSil
  12. Bir yenisi daha eklendi. Doctors dizisinin uyarlaması olan Kalp Atışı. Benim şahsi görüşüm ise orjinaller her zaman daha güzeldir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim önceden doktorlar diye bir türk yapımı olmasa adını bile değiştirmeden alırlardı. Mecburen kalp atışı yapmışlar dizinin adını artık :D Yorum için çok teşekkürler :)

      Sil
    2. Hahaha çok haklısın benimde aklıma gelmişti isim meselesi. Doktorlar dizisini (uyarlama olmayan hakiki :D) eskiden çok izlerdim. Her yaz mutlaka bir tv kanalında yeniden başlardı. Bu arada her gün "Ünni acaba yeni bir yazı paylaştı mı?" diye bakıyorum. Gözüm yollarda kaldı,yeni yazını sabırsızlıkla bekliyorum. :)

      Sil
  13. çok utandım :( Bu aralar yoğunluktan dolayı dizi sektörüne pek vakit ayıramadım. En kısa zamanda aranıza geri dönüş yapacağım :( Her şeye rağmen unniyi beklediğiniz için teşekkürler :)

    YanıtlaSil