7 Mayıs 2015 Perşembe

FİNALDE ÇUVALLAMAYAN 10 KORE DİZİSİ

Hepimizin Kore dizisi izlerken muzdarip olduğu konudur final bölümü.
Aslında final bölümünden çok asıl final sahnesi canımızı sıkar. Ucu açık bırakılan finaller, mutsuz olan karakterler, çözülmemiş olaylar...
Ama nadiren de olsa bazı Kore dizileri finali en iyi şekilde bitirip seyirci tatmin edebiliyor. Ben de
böyle iyi final yapmış olan birkaç Kore dizisini derledim ve sizler huzuruna sundum. Umarım keyifli bir yazı olur :)
Blog ana ilkemden ayrılmıyor ve spoiler vermekten olabildiğince kaçınıyorum ENDİŞELENMEYİN !!

                                            10) MAN FROM THE STARS 
Çok popüler bir oyuncu ile bir uzaylının aşkını anlatan ve benim favori Kore dizisi listeme de girmiş olan Man from the Stars işlenen konu itibariyle finali zorlu bir diziydi zaten. Fantastik dizilerin güzel final yapması bana göre çok daha zor. Ben de dizi boyunca saçmalamadan nasıl bitirebileceklerini bekledim. Final harika değildi ama olabilecek en normal finaldi. Hiç olmazsa saçmalamadan, seyirciyi kanser etmeden bitirebilmişlerdi.


Final pek inandırıcı değildi ama soru işaretleri de bırakmadı. İnandırıcılık açısından konu da inandırıcı olmadığı için sorun olmayacağını düşünüyorum.



9) CAN YOU HEAR MY HEART
Kulakları duymayan yakışıklı ve zengin bir erkekle annesini kaybetmiş hasta babasına bakan iyilik manyağı bir kızın aşkını anlatan dizimiz Can you Hear My Heart 30 bölüm boyu çevirdiği entrikalarla izleyici kanser etmiştir. Son bölümlerde artık bitsin şu kızın çilesi diye kendimi parçalasam da finalde hikayeyi düzgünce toparlayan senarist 30 bölümü heba etmemiş ve senaryoyu kurtarmıştır.

Dizi boyunca ana karakterlere kan kusturan kötüler bile finalde birer sevgi pıtırcığına dönüştüğü için fazla mutlu biten senaryo pek tarzım olmasa da bu listeye dahil etmeye değer gördüm

8) PINOCCHIO

 Basit bir hıçkırık olayından yola çıkarak fena entrika döndüren dizimiz Pinocchio da geçtiğimiz sezon severek izlediğim Kore dizilerinden olmuştur. Esas olay basit ancak senaryo dikkat çekiciydi. Amca ile yiğenin imkansız aşkı güzelce tatlıya bağlandı, kötüler cezalandırıldı. Yani final tamamen bir masal gibiydi



7) HEALER
Aksiyonu bol, karakterleri öğreneyim, olayları çözeyim diye beynimi yaktığım dizi Healer da farklı bir sonla veda eden dizilerdendi. Dizi tanıtımını daha önce blogda yaptığım için fazla ayrıntıya girmeyeceğim. Final çok gösterişli olmasa da tatmin ediciydi.


Healer fazla vıcık bir aşık olsa da sempatimi kaybetmiyor ve hala destekliyorum ^^

Tabi harika çevirmenlere de teşekkür etmeyi unutmuyoruz :)

6) FATED TO LOVE YOU
Geçtiğimiz yaz beni ekran başına kilitleyen, hem kahkahalara boğan hem de salya sümük ağlatan romantik dizimiz Fated to Love You da bu listeye dahil edilmeliydi. Lee Gun ve onun küçük salyangozunun aşkını anlatan masal tadında dizi de güzel bir final yapmıştı.
Bu dizinin tadı damağımda kaldı. Jang Hyuk'u daha fazla romantik komedi dizilerinde görebilmeyi diliyorum :)

5) A GENTLEMAN DİGNİTY
Mutlaka izlenmesi gereken 10 Kore dizisi yazımı okumuşsanız bu anı pek tabi bekliyorsunuzdur. Favori Kore dizim olan A Gentleman's Dignity sadece final itibariyle değil tüm senaryo ile beni büyülemişti. 


Ben en çok her bölümün başında gösterilen kısa komik görüntüleri seviyordum.


4) REPLY 1997
Dizi boyunca esas kızı kimin kaptığını merak ettiren dizimiz Reply 1997 de genel itibariyle beni eğlendirmişti. Finalde ise benim istediğime yakın bittiği için yüzü gülen taraf olmuştum.


Geldiik son 3 ...

3) FLOWER GRANDPA

Bu diziyi birçok kişi bilmiyor bilenler de izlememiş oluyor. Dizi tanıtımını daha önceden yapmıştım tekrar buradan göz atabilirsiniz. Dizi öyle bir olayla başladı ki dizi boyu finali merak ettim. Finalde ise senarist çok iyi bir şekilde hikayeyi kurtardı. Beklediğimden daha iyi bir son oldu.

Bu diziyi izleyin bence :)

2) GREATEST LOVE
Bu diziyi birçok Kore fanı izlemiştir. Benim favori listemde de yerini almış olan Greatest Love finali ile ayrı bir olay oldu. Final Kore dizilerinden asıl beklediğimiz bir son ile yapıldı. Aşırı vıcık vıcık bir son değil gülücüklerle dolu bir sondu.

Ve bir de Kore dizi tarihine geçen Dok Go Jin hareketi ^^

1) EMPRESS Kİ
İyi final herkesin mutlu olduğu final demek değildirin en iyi örneği olan dizi Empress Ki final bölümünde insanın içine dokunuyordu. Finaldeki replikler, çalan müzikler, gözyaşları, her şey sizi etkiliyor. Öyle ki finali izledikten sonra günlerce etkisinde kaldım. Mutlu, yüzünüzü güldüren bir final değildi ancak her şeyi çözüme kavuşturan bir sondu. 

Dizi boyu birçok karakteri destekliyor onların kazanmasını umuyorsunuz ama ne iyiler ne de kötüler kazanabiliyor. Herkes yaptıklarından kazandıkları kadar kaybediyor.

Ve tabiki Togon'dan başkası benim umrumda değildi kkk
Final gibi final izlemek istiyorsanız Empress Ki kesinlikle doğru adres canlarım.

Bir yazımızı daha nihayete erdirdik. Gelecek yazılarımda da çuvallayan dizilere yer vermeyi düşünüyorum. Beni bekleyin :)
























19 yorum:

  1. MAN FROM THE STARS uzun zaman geçmesine rağmen hayla sindiremediğim finalden oluşan dizi :) :).Türk yapımlarının en tırtı da olsa finalda mutlaka anlamlı güzel şeyler olur ama kore yapımlarında nedense böyle olmuyor :/. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore dizilerinde ciddi anlamda final sıkıntısı var evet. Man from the stars için dizi fantastik olunca ben harika bir son beklemiyordum açıkçası hatta heralde 2. adam ile olacak falan diye düşündüm. Konu zor olunca final de zor oluyor haliyle ve bence senarist yine iyi sıyrılmıştı :))

      Sil
  2. Genellikle Kore dizileri izlrmişsin ama Tayvan dizileri izlemenizi de tavsiye ederim. Yeppudaa da güzel diziler var Fated to love you,full house mesela Tayvan dizilerinden uyarlama.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tayvan dizilerine bakmayı denemedim değil ama bir türlü alışamadım malesef. Yoksa dizilerin çok iyi olduğunu duydum ben de evet :)

      Sil
    2. bende izledim bi tane oda zaten son bölümlere tr çeviri yapmadılar nedense yarım kaldı. ya tayvan dizileri güzel olmasına güzelde kore dizisinden aldığın tadı alamıyosun. ama tabi ne demişler renkler ve zevkler tartışılmaz seven seviyo :)

      Sil
  3. Şuan I Miss You dizisini izliyorum, daha 4. bölümden başroldeki erkek çocuk delirtti beni. Oruç oruç küfrettirecek yaa, daha önce hiç bir karaktere bu kadar aşırı bir nefret duymamıştım. Kalbim dayanamadı artık, bölümün ortasında kapattım diziyi.

    Bana bu diziyi unutturacak sonu mutlu bitmesinden ziyade, izlerken canımın sıkılmayacağı romantik bir dizi önerebilir misiniz? Healer gibi aksiyonda olursa daha güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. I miss you gerçekten yanlış bir seçim olmuş zira izlediğim en ağır drama sahip kore dizilerindendir. Ben çok aksiyon dizisi izlemedim aslında healer bu konuda efsane bir senaryoya sahipti diyebilirdim. Ama tarihi dizilerden hoşlanıyorsanız Gu Family Book veya Empress Ki önerebilirim ikisi de heyecanlı bir senaryoya sahip. Ama romantizm ve aksiyonun bir dizide birleşmesi gerçekten zor oluyor. Ayrıca şöyle bir listemde var ama aralarında pek aksiyon yok malesef :( http://rehberunni.blogspot.com.tr/2015/02/mutlaka-izlenmesi-gereken-10-kore-dizisi.html

      Sil
    2. Aynen, 4. bölümden sonra yaklaşık bir gün (benim için çok uzun bir süre) ara vermek zorunda kaldım I Miss You dizisine, şimdi son 3 bölüm kaldı bitirmeme.

      Empress Ki dizisini geçenlerde bitirdim, Gu Family Book dizisini izleyip de önermeyen yok sanırım. Şimdiye kadar sadece tarihi diziler izliyordum, sonra biraz aksiyon içerikli dizileri izlemeye başladım. Şuan ise; romantik dizileri arıyorum, verdiğiniz listeden bulabilirim sanırım.

      Teşekkürler cevap için :)

      Sil
    3. city hunter diyeceğim.izlemediysen eğer. efsaneydi.

      Sil
  4. Pinocchio yu bugün bitirdim . İçinde hem aşk hem entrika vardı bence baya güzel bi diziydi. Ayrıca içinde bol entrika olduğu için Türk dizilerine uyarlanabilecek en iyi dizilerden biri bence :D Ben finali beğendim ama sadece bi soru işareti kaldı kafamda: Yoon yu rae ye ne oldu kaptanla aralarında bi şey oldu mu falan ?????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonda onlarla ilgili bişey olmadı diye hatırlıyorum

      Sil
  5. o kadar çok dizi izledim ki artık hangisini izlemeliyim derken kafam karışıyordu burayı bulmam iyi oldu yazılar süper

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte blog sektörüne giriş sebebim keşke biri de bana izleyip şunu izle bunu izleme diye tavsiye verse demiştim ve kendimi diğer korecanlar için feda ettim 😄 Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  6. Hong Gil Dong final bölümü de harikaydı.Tek geçerim

    YanıtlaSil
  7. Son konusunda 1 numara secret gardenindir bence kore tarihinin en guzel en mantikli ve en rahat finali bana gore olaylain cozumlenisi son 10dakikaya birakilmadan sıkıstırılmadan butun bolum evlilik hayatlarini izledigimiz odul gibi finaldi onun ustune tanimam fantastik olmasina ragmen efsanevi bi sondu listede yer almamasina sasirdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında başka bir yazımda bu durumu açıklamıştım. Secret Garden gibi artık hemen herkesin izlediği dizilerden ziyade genel olarak izlenip de beğenilen dizilerden bahsediyorum. Yoksa Secret Garden, Boys Over Flowers , Personel Taste, City Hunter gibi hemen herkesin ilk 3 dizisi arasına girmiş olan dizileri izlemeyen kişiler zaten çok da blog ziyaret etmiyor, ziyaret edenler zaten izlemiş oluyor. Secret Garden'ı severim zira kendisi eski ve bilinen bir dizi olmasına rağmen benim mutlaka izlenmesi gereken kore dizileri listeme dahil edilmişti. Gerek senaryosuyla gerek finaliyle gerek oyuncularıyla bir başyapıttır. Ama dediğim gibi izlemeyen kişi pek yoktur zannediyorum. Yorum için teşekkürler.

      Sil
  8. Iyi gunler. Yazinizi cok faydali buldum tesekkur ediyorum. Ben günlük hayatin dramindan uzaklasip mutlu sonla biten diziler izlemek istiyorum acikcasi. Simdiye kadar 2 dizi izledim: Oh my Ghost ve The legend of the blue sea.
    Bana bunlarin tadinda ve mutlu sonla biten diziler önerebilir misiniz acaba? Simdiden tesekkur ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. strong woman do bong soon veya sensory cuople izleyebilirsin. İkisi de tadında romantik komedilerdendir :)

      Sil
  9. Weiglifting fairy kim book joo yu da izleyebilirsiniz çok güzel bir gençlik dizisi tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil