27 Haziran 2015 Cumartesi

FİNALİ SAÇ BAŞ YOLDURAN KORE DİZİLERİ

Finalde çuvallamayan, onca bölümün hakkını veren 10 Kore dizisini daha önceden paylaşmıştım. O yazıya da şuracıktan ulaşabilirsiniz :) 
Ancak üzülerek söylüyorum ki Kore dizilerinde genellikle her şey çok güzel giderken tam da final bölümünde bir çuval incir berbat ediliyor.
Finalde çuvallamayan dizileri yazarken daha çok zorlanmıştım çünkü adam gibi final yapan o kadar az senarist var ki... Yani bu yazıyı yazarken çok da zorlanmayacağımı düşünüyor ve hemen listeyi açıklıyorum:

MASTER'S SUN
Gong Hyo Jin'i sevmediğim halde So Ji Sub hatrına diziye başlamıştım. Ancak dizi şaşırtıcı bir şekilde beni sardı. Dizi hayaletleri görebilen bir kadın ile geçmişinde kendi yüzünden ölen sevgilisini unutamayan bir adamın hikayesi etrafında dönüyor. İşin içine hayaletler falan girince dizi çok eğlenceli olmaya başlamıştı ve sonunda iyi bir dizi bulmanın keyfine varmıştım. Ancak senariste nolduysa 12.bölümden sonra işler değişti ve dizi zorla uzatılmış gibi geldi bana. Hele o kadının adamı saçma sapan bahanelerle uzaklaştırma çabası beni benden aldı. Adam sonunda sana gelmiş, seyirci mutlu sen ne yapmaya göndermeye çalışıyorsun :(  Yani onca güzel bölüme böyle bir son olmamış dedim !

49 DAYS
Jung Il Woo'yu esas sevme sebebim bu dizidir canlar. Ruh bekçisi rolü sanki oppa için yazılmış gibiydi. Daha sonradan karakterlerin birbirleriyle olan alakaları da açıklanınca "Aaaah işte böyle bir senaryo gerekli" demiştim. Tabi tam da beklediğim gibi finalde saçma sapan gerekçelerle uyduruk bir son yapıldı. 

HONG GIL DONG
Klasik Kore tarihi dizilerden farklı bir tarza sahip dizi Hong Gil Dong ülkemizde de yayınlanmıştı. Geçen yaz çok merak edip izlemeye başlamış ve niye bu kadar sevildiğini anlamıştım. Başroldeki oyuncular o kadar sıcak bir oyunculuk sergilemişler ki diziyi izlerken çok keyif almıştım. Gerek Hong Gil Dong gerek onu seven dolandırıcı kızımız herkes ama herkes çok iyiydi. Diziyi izleyenler Hong Gil Dong'u destekleyenler ve Prens taraftarları olarak ikiye ayrılmıştı. Ben tabiki Hong Gil Dong tarafındaydım. Ama öyle bir final yaptılar ki ne Hong Gil Dong taraftarları mutlu oldu ne de prensciler. 

YOU ARE BEAUTIFUL

Kore dizilerini ilk izlemeye başladığım zamanlarda fazla seçici değildim. Final iyi olmuş kötü olmuş umursamadan keyifle izliyor hemen yeni diziye başlıyordum. You Are Beautiful dizisi ilk izlediğim dizilerden biri olmasına rağmen finalinde sinirden çatladığımı çok net hatırlıyorum. Dizilerde son birkaç bölümden finale kadar hep kasvetli olaylar oluyor tamam ona lafım yok. Ama bari mutlu son yapacaksanız azıcık uzun yapın da seyirci de mutlu olsun. Finali oldu bittiye getirilmiş olduğu için o zamanlarda bile senariste baya kızmıştım.

NICE GUY
Masum surat Song Joong Ki'nin başrolünde oynadığı dizi Nice Guy, ülkemizde de Günahkar adıyla yayınlanmıştır. Ancak pek tutmadığından olacak uzun süre ekranlarda kalamadı. Nice Guy geçmişinin intikamını almaya çalışan Kang Ma Ru'nun bunun uğruna kendinden neler feda ettiğini ve intikam alayım derken kendini aşık olmuş halde bulmasını işliyor esasen. Ben diziyi sevmiştim ama finale doğru senarist ne yapacağını şaşmış olmalı ki saçma sapan hastalıklar falan türemeye başladı. Final bölümü ise oldu bittiye getirildi. 20 bölüm yerine 15 bölümde falan kesilse gayet güzel bir intikam dizisi haline gelebilirdi bence ama olmamış işte :(

GAP DONG
İzlediğim çeviri sitesinde finalde "Senarist Allah seni bildiği gibi yapsın" yazısı geçilmişti :D
Dizide güzel olan ne varsa harcadılar arkadaşlar :( Dizi bir seri katilin peşinden yıllardır koşan dedektiflerin asıl katile ulaşma çabasını anlatıyor. Ben esasen Lee Joon için izlemiştim diziyi. Ama senarist sağolsun oppanın yüzü dizide hiç gülmedi ve harika(!) bir finalle diziyi bitirdiler.

HEIRS
Kadrosu ilk açıklandığında tüm Kore fanları olarak çocuklar kadar şendik. Hele senaristin de Kim Eun Sook ( Secret Gaerden ve A Gentleman's Dignity gibi dizilerin senaristi) olduğunu duyunca beklenti tavan yaptı. Ama dizi her anlamda hayal kırıklığıydı benim için. Senaryo sıkıcıydı, oyuncuların hakkı verilmemişti, hikayeler ucu açık bırakıldı. Final sahnesi ise kimsenin anlam veremediği bir şekilde bitirildi. O kadar ismi topladıktan sonra böyle bir final yakışmadı bu diziye.

GOD'S GİFT

Daha yenilerde izlediğim dizilerden olan God's Gift'in tanıtımını blogda yapmış ve pek de iç açıcı şeyler söylememiştim. Yazıya buradan göz atabilisiniz. Dizi tüm bölümler boyunca sizi germeyi başarmış. Senarist hemen herkesi suçlu olarak göstermiş. Bir ara kız kendi kendini mi kaçırdı ki falan diye şüphelenmedim değil yani :D Defalarca bırakmayı düşündüm ama sırf finali merak ettiğimden izlemeye devam ettim ve final en kötüsüydü. Gerçekten ama gerçekten çok öfkelendim. Ben diziyi zaten önermemiştim ama yina de merak edenler varsa başlayabilir tabi :)

BIG
Kötü final dediklerinde akla ilk gelen 3 diziden biri kesinlikle Big dizisidir bana göre. Dizi fantastik olaylar barındırıyor ve gerçekten keyifli ilerliyordu. Zaten Gong Yoo oynuyorsa o dizi bir şekilde yürür ama final bölümü öyle tuhaftı ki senarist hangi kafayla yazdı inanın merak ediyorum. Tamam kabul ediyorum senaryo mantık dışı ilerlediği için mantıklı bir son olması da mümkün değildi ama bu kadar da heba edilmemeliydi canım. Diziyi resmen harcamışsın senarist :( Big dizisini bir çoğunuz zaten izlemişsinizdir ve dediğimi anlıyorsunuzdur diye umuyorum. İzlemeyen arkadaşlar varsa da spoiler yasağımızdan dolayı susuyorum hemen ^-^

REHBERİN YORUMU...
Canlarım bu diziler kötü, izlemeyin dediğim diziler değil, yanlış anlamayın lütfen. Aksine birçoğu o kadar güzel dizilerdi ki final o dizilere yakışmamış dediğim için listeye dahil edildi. Sonra "unni ben bu diziyi sevmiştim niye böyle eleştirdin" gibi yorumlar olmasın :) Ben de birçoğunu gerçekten keyifle izledim ve o güzelim dizilerin senarist kurbanı olduğunu düşünüyorum. 
Hadi o zaman unni kaçar ^-^












10 yorum:

  1. Bence buraya bir de cheese in the trap eklenmeliydi dizi olarak güzeldi ama yinede mükemmel sayılmazdı ama finali gerçekten çok manasızdı ve saç baş yoldururdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet ama yazıyı o diziden daha önce yazmıştım 😄

      Sil
  2. cheese in the trap da dahil edilebilir...........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi önceki yorumu kopyala yapıştır yapıyorum 😄

      Sil
  3. Bence buraya Moon Lovers eklenmeli kesinlikle... Diziyi izlerken ağlamaktan gözlerim çıktı kan kustum bari sonu bir şeye benzeseydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O diziyi izlemedim. Yorumuna bakılırsa isabetli bir karar vermişim teşekkürler :)

      Sil
    2. kesinlikle o diziyi uzatabilirlerdi hemen final yaptılar

      Sil
    3. insanlar 3.sezonu çıkartıyor moon lovers 2o. bölümde bitirir

      Sil
    4. bencede moonlovers bu listede olmalı kesinlikle...tamam tarih konulu ama resmen katletmişler diziyi...içimiz çıktı ağlamaktan sonunda...

      Sil
  4. Bır de Beethoven Virus var. Çıldırtmıştı

    YanıtlaSil