20 Nisan 2015 Pazartesi

ÖZLENEN KADRO... HYDE, JEKYLL AND I


Selamlar çingucanlarım. Yazıya başlamadan önce asabi bir şekilde blog başına geçtiğimi belirtmek isterim. Sebebi ise insanların diziler hakkında çok acımasız yorumlar yapması ve benim de bu yorumları aşırı dikkate almam. Hyde, Jekyll and Me dizisi daha başlamadan çok ses getirdi. Bunun en büyük sebebi ise askerden dönen ve uzun zaman sonra yeni bir dizi projesine dahil olan Hyun Bin oppamızdı. Ben diziyi duyunca gerçekten çok heyecan yaptım. Secret Garden'ı defalarca izlemiş biri olarak
Hyun Bin'i gerçekten özlemiştim. Ama bilenler bilir dizi ilerlemeden başlamayı sevmem, dizinin yeni bölümünü beklemeyi hiç sevmem. İlerlemiş olan başka dizilere başladım ve onları bitirdim önce ben de. Sonrasındaysa dizi hakkında araştırmalar yaptım birazcık. Ama gördüğüm yorumların büyük çoğunluğu diziyi Kill Me Heal Me dizisiyle kıyaslıyor, Hyde and Jekyll'nin daha zayıf olduğunu söylüyor ya da Hyun Bin'in oyunculuğunun Ji Sung'a göre çok daha zayıf kaldığından bahsediyordu. Yorumları okuyunca ciddi anlamda üzüldüm ve Heirs dizisinde olduğu gibi kadroya yazık edilmiş yine diye düşündüm. Healer dizisini bitirince artık başlama vaktim geldi ve benim Kill Me Heal Me ile Hyde, Jekyyl And Me arasında bir seçim yapmam gerekti. Bendeniz de hem daha çok bölümü yayınlandığından hem de yorumlardan biraz etkilendiğimden dolayı Kill Me Heal Me dizisine başladım. Kill Me Heal Me dizisini blogda yazmıştım zaten buradan yazıma ulaşabilirsiniz. Bu yazıda o diziye değinmemin sebebi ise yapılan haksız yorumlara gerçekten sinirlenmiş olmam. Madem illa kıyaslamaya gerek duyuluyor ben de o yolu izleyeyim dedim. Yanlış anlamayın Kill Me Heal Me dizisini beğenmedim, izlemeyin falan demiyorum. Bence o dizi gayet başarılı olmuş, kadrosu gayet güzel, Ji Sung ise çok iyi bir oyunculuk ortaya koymuş ve izleminizi tavsiye de ediyorum. Ama illa sen de karşılaştır diyor içimden bir ses ve ben kesinlikle Hyde, Jekyll and Me dizisinin sadece kendisiyle benzer konuya sahip bir diziyle aynı zamanda yayınlandığı ve hatta o diziden birkaç hafta sonra başladığı için kesinlikle hakkının yendiğini düşünüyorum. Şahsi kannatim olarak eğer sorun senaryolarının benzer olmalarındaysa bu konuda her iki dizinin de asıl It's Okey It's Love dizisinden sonra ortaya çıktığına da dikkat çekmek isterim. Geçtiğimiz yaz büyük beğeni toplayan It's Okey It's Love dizisinin elde ettiği başarıdan sonra çok fazla psikolojik hastalık işleyen dizilerle karşılaşır olduk neticede.

Gördüğünüz gibi gerçekten öfkeliyim bu konuda canlarım. İnanın tarafsız kalmaya çalışıyorum ama nereden bakarsam bakayım haksızlık olduğunu düşünüyorum. Eminim ki eğer Hyde, Jekyll and I dizisi başka bir zamanda yayınlanmış Kill Me Heal Me ile kesişmemiş olsaydı çok beğeni toplar, her yerde dizinin repliklerini görebilirdik. Ama dizi bırakın hakettiği değeri görmeyi bir de çok fazla acımasız yoruma maruz kalıyor ve ben buna ciddi anlamda sinirleniyorum.

Gelelim dizimizin konusuna... Dizi çift karakterli olan zengin bir varisi ve onun bir karakterinden nefret edip diğer karakterine aşık olan bir kadını anlatıyor. Dizi aslen bir webtoondan uyarlanmış. Wonderland adındaki eğlence merkezinin sahibi olan Goo Seo Jin, diğer karakterini 5 yıl boyunca bastırmayı başarabilmiştir. Ancak bir gün diğer karakterinin geri geldiğini farkeder. Ortada geri dönmesi için hiçbir sebep olmayan karakteri Robin'den kurtulmak için bir doktordan yardım alır ancak doktoru ortadan kaybolmuştur. Doktoru kaçıran adamı görmüş tek bir tanık vardır, o da Wonder Sirk lideri Jang Ha Na'dır.


HYUN BIN

Gamzeler kralı Hyun Bin dizide Goo Seo Jin ve onun diğer karakteri olan Robin'i canlandırıyor. Okuduğum yorumlarda yok Hyun Bin performans kaybetmiş, yok donuk oynuyomuş yok beklentileri karşılamamış ve daha birçok olumsuz cümleler vardı. Sakın aldırış etmeyin o yorumlara. Her şeyi geçtim Robin olduğu bölümlere nasıl kıydınız insafsızlar diyorum sadece. Açıkçası ben Hyun Bin'in Robin olduğu her sahneyi ağzım kulaklarımda izledim. Bölüm bitmesin diye sahneleri ağır çekime aldım, Hyun Bin'i dizi kadrosuna dahil eden herkese teşekkürü borç bildim :D Oyunculuğu hala içinizi ısıtacak cinsten, hiçbir şey değişmemiş. Rehber unniden yıldızlı pekiyi aldı yani kkk.


HAN JI MIN

Gelelim sevdiğim nadir unnilerden Han Ji Min'e. Evet evet hepimiz onu Rooftop Prince dizisindeki Park Ha karakteri ile tanıdık, o karakter ile sevdik. Unniyi gayet güzel buluyorum fakat oyunculuk ve karakter açısından Rooftop Prince dizisinde çok daha iyiydi sanki. Yani bilemiyorum yeni dizisindeki Jang Ha Na karakteri biraz soğuk geldi bana. Ben unniyi azıcık cadıyken seviyorum sanki. Oppayla didişsin falan isterdim hep ama bu dizide biraz daha olgun birini oynamış. Jang Ha Na Wonderland'in sirk ekibi Wonder Circus'un lideri. Goo Seo Jin'den ölesiye nefret ederken onun ikizi zannettiği Robin'in gülüşlerine kapılıyor ve birden ondan hoşlanmaya başlıyor. İkilimiz gayet de yakışmış Good Job diyor ve oyuncu olarak onları seçenleri tebrik ediyorum :)


SUNG JOON

Gelelim havalı doktor Yoon Tae Joon karakterine. Kendilerini daha önce Shut Up Flower Boy Band, Gu Family Book ve I Need Romance gibi dizilerden tanıyoruz. Pek bayıldığım oppalardan değildir ama bu dizideki rolü şimdiye kadar olanlar arasında en iyisiydi. Oyunculuğunun hakkını vermek lazım ben takdir ettim açıkçası. Ben bu oppayı Man From the Stars dizisindeki psiko Lee Jae Kyung karakteri ile çok benzetmiştim.  Konuşması falan bana Sung Joon'u andırmıştı ve ondan beridir hep bir psiko havası hissetmiştim. Dizide alın size psikolog olmuş işte :) Yoon Tae Joon dizide psikolog ve Go Seo Jin'in doktorunun kaçırılması ardındaki gerçeklerde yer alıyor.

Merak edenler için bahsettiğim Lee Jae Kyung bu oppa işte. Bence cidden benziyorlar. Ama ben konuşması ve ses tonunu daha çok benzetmiştim tabi.


REHBERİN YORUMU

Giriş kısmında baya yorumlar yaptım aslında :) Ama kısaca toparlayacak olursam dizi hakkındaki karşılaştırmalı, taklit yapım vs yorumlara kulak tıkayın, aldırmayın sakın canlarım. Dizinin Kill Me Heal Me ile tek benzerliği Çoklu Kişilik Bozukluğundan muzdarip ana karakter. O da benzerlikse zaten dediğim gibi bu olay It's Okey, It's Love dizisine kadar uzar ve çok fazla dır dır yapmış oluruz. Peki unni çok mu şahane yapım bu kadar koruyorsun bu diziyi diyecek olursanız cevabım olumsuz olacak. Aslında diziye ayılıp bayılmadım hatta yer yer sıkıldığım da oldu ama benim kızgınlığım diziyi bazı yorumlarla mahvetme girişimlerinin olması. Kötü bir dizi değil, izlenebilir bir dizi ama sanki berbat bir diziymiş oyunculuklar sıfırmış falan ben asıl bunları yadırgadım. Ben şahsen Kill Me Heal Me dizisini de abartıldığı kadar iyi bulmamıştım. Tamam güzel dizi, izlenebilir, sıkılmazsınız ama bir A Gentleman Dignity değildi benim için mesela. Yani diziler güzelse güzel diyelim ve tek başlarına değerlendirelim istiyorum. Birçok kişi yorumları okuyup dizilere başlıyor. Ben son derece objektif yorumlamaya çalışıyor ve bu dizi hakkında net olarak şunları söylüyorum: Dizi gayet güzel, ilk 10 bölüm akıp gidiyor zaten ama sonraki bölümler durağan olmuş gibi. Karakterleri çok erken savaştırmışlar bu da diziye erkenden bir cenaze havası çöktürmüş. Ama finali güzel yapmışlar, olaylar güzel bağlanmış. 

Zaten oyuncular için bile izlenebilecek bir dizi projesi. Ben mesela tam şuradaki gamzeye gömülmek istiyorum :)

Dizi hakkında söyleyebileceklerim bunlar canlar. İzleyebilen hem Kill Me Heal Me dizisini hem de bu diziyi izlesin çünkü iki dizi de gayet GÜZEL. İzleyecek dostlara şimdiden afiyet olsun diyor ve hemen kaçıyorum. Sıradaki dizi tanıtımlarımda görüşmek üzere :)













2 yorum:

  1. İyi ki yazını gördüm. Hayal kırıklığına uğramaktan korktuğum için hep erteledim bu diziyi. An itibariyle başlıyorum. Bu arada gamze konusundaki düşüncene tamamen katılıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beklentin olmasın diziden ama Hyun Bin yine Hyun Bin'di benim için :) O sebeple izlemiştim ben de :)

      Sil