2 Eylül 2015 Çarşamba

TAVSİYE!! SICACIK BİR AİLE KOMEDİSİ- WHAT HAPPENS TO MY FAMILY

Her yıl 1 kez olsun uzun bir dizi izlemeyi alışkanlık haline getirdim. Geçen yıl Empress Ki dizisine bir gazla başlayıp gayet memnun kalan unni bu yıl da kendine uzun soluklu bir dizi seçebildi nihayet. 
Diziye esas başlama sebebim Türkiye'de Baba Can'dır olarak uyarlanmış olmasıydı. Türk versiyonunu takip etmiyorum, arada bakıyorum biraz ama Kore versiyonunu merak ettim ve yorumlara baktım. Gördüğünüz gibi diziyi izliyor ve izlenimlerimi sizlerle paylaşıyorum.
İlk olarak sakın 53 bölüm gözünüzü korkutmasın.
Çünkü karakter sayısı öyle çok ki, sanki herkes başrol ve herkesin ayrı bir hikayesi var. Bu yüzden senaryo sizi sıkmıyor ve gayet güzel ilerliyor.
Ayrıca sıradan bir aile dizisi de değil. Oyuncu kadrosu muntazam olmuş. Sadece oyuncularına bakarak bile benden artı puan almıştı dizi.

OYUNCULAR
YOO DONG GEUN
Bakın burda kim varmış. Gu Family Book dizisinden tanıdığımız tontiş Lee Soo Shin dizide baba Cha Soon Bong rolünde. Adam karaktere öylesine oturmuş ki inanın diziye kendinizi kaptırmanızın bir sebebi de o olabilir. Kore dizilerinde görebileceğiniz en şirin, en yumuşak, en düşünceli vs baba adayı olarak gösteriyorum kendisini. Dizide küçük bir tofu dükkanı işleten, karısını kaybetmiş ve annesiz 3 çocuğu büyütmek için elinden geleni yapmış bir babayı canlandırıyor.

PARK HYUNSIK
Daha önceden Heirs ve High Society dizilerinden izlemiş olmama rağmen oyunculuğunu pek beğenmiyordum açıkçası. Artık anladım ki sorun oyunculuğu değil oynadığı karakterlermiş. Zira Cha Dal Bong karakteri onun için mükemmel olmuş. Cha Dal Bong ailenin yüz karasıdır, girdiği her işten kovulur, hiç bir yerde dikiş tutturamaz. Bir gün yine iş görüşmesine giderken tuhaf bir kızla karşılaşır ve aynı gün bir hırsız tarafından soyulur. Dal Bong, karşılaştığı kız ile hırsızın birlikte olduğunu düşünür ve kızı bırakmaz. Daha sonra da olanlar olur ve bir şekilde bu kıza borçlanır.

NAM JI HYUN
İlk kez tanıdığım Nam Ji Hyun dizide köyden çocukluk aşkı Cha Dal Bong'u bulmaya ve onunla evlenmeye gelen Kang Seo Weol karakterinde. Tesadüf eseri Cha Dal Bong'u bulur ancak hayallerindekinin aksine Dal Bong ona evleneceği kişi olmadığını söyler. Biraz daha Seul'de kalmak isteyen Seo Weol Dal Bong'un başını bir beladan kurtarır ve karşılığında kalması için izin ister.

SEO KANG JOON
Daha önce Cunning Single Lady dizisinden tanıdığım Seo Kang Joon dizinin şımarık veledi Yoon Eun Ho karakterinde. Annesi ünlü biri ve onun sayesinde rahat bir yaşam sürüyor. Ama can sıkıntısından mıdır artık bilmem onun bunun hayatını karıştırmayı kendine hobi edinmiş. Cha Dal Bong ile çocukluk arkadaşı olan Yoon Eun Ho yıllar sonra eski dostuyla karşılaşır ve onun peşine tekrar takılır. Geçmişte yaşadıkları bir olay yüzünden de Dal Bong, Eun Ho'dan nefret etmektedir.

KIM HYUN JOO
Evet birçoğumuz onu Boys Over Flowers dizisinden tanıyoruz. Kim Hyun Joo dizide ailenin işkolik kızı Cha Kang Shim rolünde. Dizide en çok sinir olduğum karakterlerden biri de bu unniydi. Şirket başkanını düşündüğünün yarısı kadar kendi babasını düşünseydi adamcağız azıcık olsun mutlu olurdu. Varsa yoksa iş, başka bir şey umursadığı yoktu. Babasını ihmal edip şirket başkanının arkasında lüzumsuz yere gezinmesi beni deli etti.

KIM SANG KYUNG
Dizimizin başka bir eğlenceli karakteri de Moon Tae joo idi. Moon Tae Joo babasının şirketinde müdür pozisyonundadır ve baş sekreter Cha Kang Shim'den nefret etmektedir. Onu kovdurabilmek için elinden geleni yapar ama tüm huysuzluğuna rağman Sekreter Cha pes etmez.

YOON PARK
Ailenin akıl küpü çocuğu Cha Kang Jae karakterini Yoon Park canlandırıyor. Gerçekten berbat bir karakteri var. Soğuk, bencil, düşüncesiz, burnu havada falan ama ben yine de onun karakterini sevdim galiba. Birçok izleyiciden nefret yorumları almış olmasına rağmen ben karakteri çok iyi oynadığını düşünüyorum. Evet sevimsiz bir şeydi ama ne bileyim ben izlerken keyif aldım ya :D

SON DAM BI
Son olarak koca manyağı kızımız Kwon Hyo Jin karakterinde Son Dam Bi oynuyor. Kwon Hyo Jin bir hastane yöneticisinin kızıdır ve hastanenin parlak doktoru Cha Kang Jae ile evlenmek istemektedir.

REHBERİN YORUMU 
Bu diziyi neden izlemelisiniz??
İlk olarak dizinin senaristi benim favori dizi listemin 2 numarası Gu Family Book dizisini de yazmış olan Kang Eun Kyung. Kendisine bir kez daha böyle başarılı bir dizi yazdığından dolayı minnettarım.
İkinci olarak ise Kore dizi tarihinin en sevimli ve en çok yakışan çiftlerinden biri ile daha tanışmanızı teklif ediyorum. Cha Dal Bong ve Kang Seo Weol ^-^
Ayrıca dizi oyuncu kadrosu süper ötesi bir şey olmuş. Tüm oyuncular rollerini hakkıyla yerine getirmiş, gıcığı tam anlamıyla gıcık, sevimlisi dibine kadar sevimli oynamış :)


İlk başta Kang Seo Weol'ü her anlamda yadırgamış olsam da sonradan öylesine sevimli geldi ki bana sevdiğim bayan oyuncular arasına aldım kendisini. Cha Dal Bong ise zaten tartışılmaz bir karakterdi :D
Madem seviyorsun git konuş bence.
Park Hyunsik şimdiye kadar izlediğim en iyi performansını sergilemiş. Kendisi beceriksiz, bir baltaya sap olamamış ve şapşik karakterler için biçilmiş kaftan :D

Bir insana şu bez parçası bile mi böylesine yakışabilir arkadaşlar :D :D
Tabiki diziyi sadece Cha Dal Bong karakteri için izlemedim :) Dizide Müdür Moon Tae Joo'dan tutun da halayı oynayan ajummaya kadar herkes pozitif bir enerji veriyor. Ayrıca entrikalar falan da fazla yer kaplamadığı için gereksiz yere gerilmiyorsunuz.

Ah tabi şu kızımızı dışarda tutmam gerek. Kızımızın kocasızlık başına vurmuş. Sen daha Cha Kang Jae'yi kaç kez gördün tanıdın da böyle manyak olup peşine düştün be yavrum. Dizinin sinir bozan tiplerinden biri de Son Dam Bi idi işte.

Okuduğum yorumlardan anladığım kadarıyla Cha Kang Jae pek sevilmemiş. Ama ben cidden sevdim ya :D Tamam soğuk falan ama adam karakterin de hakkını vermiş acayip uyuz bir şey olmuş yani. Durmadan şu boş bakışı attı herkese dizi boyu :D
Toparlayacak olursam dizi hakkında tek tereddütünüz bölüm sayısı olur, o da sizi endişelendirmesin. Çünkü dizi acayip keyifli. Ben kendi adıma hiç sıkılmadım aksine baya eğlendim izlerken. Dizide espriler öyle boş değil, hatta zekice yapılmış. Entrika ya da dram ağır değil. Ara ara duygusala bağlıyorsunuz tabi ama o da işin tuzu biberi.
Ayrıca dizi Kore'de izlenme rekorları kırmış yayınlandığı dönemde...
Yani rehber unni der ki: BU DİZİYİ TAVSİYE EDİYOR VE İZLEMENİZİ GERÇEKTEN İSTİYORUM :)))
Keyifli bir romantik komedi, aile dizisi izlemek isteyen arkadaşlarıma iyi seyirler dilerim. İzleyen arkadaşların yorumlarını beklerim. 
Beni takipte kalın ^-^





















13 yorum:

  1. Bu dizi çok sevdim. Keyifle finale kadar izledim. Türk versiyonu " baba candır" izliyorum. Herkesede tavsiye ediyorum��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok keyif almıştım izlerken :) Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  2. Türk versiyonunu izliyorum kore versiyonunu arıyorum ama bakıcam yani çok güzel bir dizi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eminim Kore versiyonunu da seveceksinizdir :) Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  3. Arkadaşlar kore verisyonunda son bölümde dizi nasıl bitiyor. Karakterlerin son durumu ne oluyor bu konu hk. bilgi verirseniz sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogda spoiler içeren yazı paylaşmıyor dizi finallerinin de nasıl olduğunu açıklayamıyorum üzgünüm :(

      Sil
  4. Hepsi büşradır bence baba candırdaki hepsi ona benziyor

    YanıtlaSil
  5. Bence Türk versiyonu mükemmel size nacizane tavsiyem vakit kaybetmeden başlayın ben 19 . Bölümde keşfettim daha sonra hergün is yerimde geçmiş bölümlerini izleyerek kaçırdığım bölümleri tamamladım ve artık tvde pazar günlerini iple çekerek devam ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bence Türk versiyonu mükemmel size nacizane tavsiyem vakit kaybetmeden başlayın ben 19 . Bölümde keşfettim daha sonra hergün is yerimde geçmiş bölümlerini izleyerek kaçırdığım bölümleri tamamladım ve artık tvde pazar günlerini iple çekerek devam ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Türk versiyonu şimdiye kadar uyarlanan diziler arasında en başarılısı ben de beğeniyorum :) Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  7. Sırf Baba Candır dizisinin orijinal versiyonunu merak ettiğim için okudum bu yazıyı, aksi takdirde Kore dizilerinden vs nefret ederim. Türk versiyonu da orijinaliyle aynıymış. Özellikle de ailenin işkolik kızı ve düşüncesiz doktor oğlu Baba Candır'da beni de fena derecede deli etti ve dizi ilerledikçe babalarını ihmal edip ona kötü davrandıkları için pişman olup özür diledikleri falan da olmadı. Ben daha çok Ece&Haluk aşkı için izledim diziyi, onun dışında fazlasıyla sinir bozucu bir dizi. Orijinalinin daha da sinir bozucu olduğu da kesin.

    YanıtlaSil
  8. Dizideki neredeyse tüm karakterlerin defalarca iğrençleştiği, mide bulandırdığı bir uzakdoğu dizisi daha finalde yunmuş, yıkanmış tertemiz insanlar olarak sonlandı..Her türlü pislliği, rezilliği, terbiyesizliği, alçaklığı yap, sonra hiçbir şey olmamış gibi mutlu mesut,namuslu,ahlaklı olaral yaşa..! Bu uzakdogu da ya senaristler izleyiciyi aptal sanıyor,ya da gercekten toplum yapıları böyle, neredeyse her dizide bu rezillik devam edıyor..OYSA İZLEYİCİ, MUTLU SON KADAR ADALET DE İSTER, onca kötülüğün, rezilliğin , ahlaksızlığın, terbiyesizliğin, dönekliğin bir bedeli olmamalı mı? Diziyi izlerken defalarca tiksinti geldi karakterlerden, burada bu diziye güzellemeler yapanlar hiç mi vicdanen bu pislikten, aptallıktan, cahillikten rahatsız olmuyor, hayret ediyorum gercekten.! Aman canım, dizi değil mi diye boş savunma yapmasın kimse, bir amerikan dizisinde asla bunca pisliğin üzeri böyle ucuz örtülmez, bir bedel öder herkes kendınce..Bunlarda bi "biane" dedı mı adam öldürsen sıkıntı olmuyor ! Bizim "izleyici kitlesi de" gercek hayatta asla olmayacak bu sacmalıkları aman ne güzel dizi diye izleyip, güzellemeler yapıyor ! Yuhhh!
    NOT: Bir daha bu sacma sapan, hiçbir mantığı olmayan uzakdogu dizilerine tövbe edıyorum, herkese MUTLU MESUT SEYİRLER !

    YanıtlaSil