9 Ocak 2017 Pazartesi

GOBLIN GOBLIN GOBLIN !!


Hoşbuldumm..
Yaa ne çok özledim buralarda takılmayı.
İstediğim diziye istediğim gibi yorum yapmayı..
Bu ayrılık zamanında çok yazdınız "unni buralardayız hala gözün arkada kalmasın" diye. Belki de bırakırım devamı gelmez diyordum ama yazdıklarınız beni tekrar heyecanlandırdı. Ve daha büyük bir hevesle başladım bu defa.
Baştan söyleyeyim işle aynı zamanda götüreceğim için çok bir vaadim yok ama elimden geldiğince yardımcı olacağım buradan :)

Gördünüz gibi hala gevezeyim :)
Ama haklı değil miyim yani şimdi nasıl özlemişsem artık :)

Tamam tamam başlıyorum..
Dizimiz Goblin.
Diziyi internetin azıcık ucundan kıyısından baktığım zamanlarında bir kaç kez gördüm. Gördüğüm anda heyecanlandım ve sınav biter bitmez izleme sözü verdim kendime.
Zira konu ilginç, senarist başarılı, kadro ise göz kamaştırıcıydı.
"Hemen oraya bir Goblin yazmanızı rica ediciim "


Sabırsızlıkla beklediğim gün geldi ve ben diziyi izleme fırsatı buldum. Kadronun ben de yarattığı etkiden bahsetmeme gerek yoktur heralde. Beni azıcık tanıyan böyle bir kadroya nasıl tepkiler vereceğimi bilir :)


Zira neresinden bakarsam bakayım ağzım kulaklarıma varıyordu.
Evet yanlış görmüyorsunuz orada elini çenesine götürmüş başyapıt Gong Yoo. Şaşırmanız olağan ben de şaşırdım. Çünkü kendisini en son Big fiyaskosunda görmüş böyle bir dizide harcandığına üzülmüş ve bir daha haber alamamıştık. Araya film projeleri falan girdi tabi ama bunlar bir Gong Yoo dizisi değildi neticede. Yıllar sonra bir dizide oynamayı kabul ettiyse bu dizi tabikii izlenmeliydi.
Hemen arkasında duran delikanlı ise ikinci kez tokat etkisi yarattı bende. Lee Dong Wook Gong Yoo gibi uzak durmamıştı dizi sektöründen ama her daim başroldeki adam olmuştu neticede. Şimdi neler olacaktı? Koskoca Lee Dong Wook ikinci erkek mi olmuştu? Diziye dair merak ettiklerim giderek artıyordu.


Ben heyecanla diziyi izlerken bir yandan da kuruntulanıyordum. Ya bir dizide her şey böyle tadında olamaz. Bu normal değil diye kuruyordum kafamda. Ah evet kız nerdeydi? Onu hala görememiştim.


Tam da o an acı gerçekle yüzleştim. Evet tam orada duran kapşonlu kız bizim esas kızımızdı. Resmen beni önden sevdiğim şeylerle kandırmış sonra da gerçeği aniden yumurtlamışlardı. Kızımız Kim Go Eun'du.

Tanıyamayanlar için saçları turuncu hayal edin.
Evet evet bir dönem birçoğumuzu senaryosuyla hayal kırıklığına uğratan dizi Cheese in the Trap dizisinin tuhaf saçlı esas kızı Hong Seol. Saçlar normale dönse de bu kıza ben ısınamadım ya. Bir de böyle kadrolara alıyorlar deli oluyorum. Acaba bizim göremediğimiz bir yeteneği mi var bilemiyorum.

Gong Yoo dizide bir Goblin.
Goblin'in ne olduğunu benim gibi ilk kez duyanlar için kendisi bir yaratıkmış aslında. Boyu kısa, yüzü çirkin vs şeklinde niteliklere sahip. Ama bizim goblinimiz gördüğünüz üzere ne kısa ne de çirkin gayet de yakışıklı bir adam. 900 yıl önce ihanete uğrayarak öldürülüyor ve mucizevi bir şekilde geri dönüyor. İlk başta bunu bir lütuf olarak görse de aslında kendine verilmiş bir ceza olduğunu anlıyor. Yüzyıllardır ölüp huzura kavuşmak istiyor ancak kehanete göre bunun için bir Goblin Gelinine ihtiyacı var.

İşte ihtiyacımız olan Goblin Gelini de bulundu.
Ji Eun Tak hiç doğmaması gereken bir kayıp ruh dizide. Bu sebeple ölümden kaçıyor falan o kısımları siz izlersiniz ben esas kısma geleyim :)

Şimdi diyeceksiniz "unni bu ne saçma iş Goblin diyosun Goblinin gelini diyosun." Durun daha bitmedi :D

Dizide bir de azrail var :D
Evet evet azrail..
Senarist bu defa fantastik olayını abartmış ben de farkındayım. Ama yine de izledik işte :D

Gelelim yazımızın en özel kısmına:

REHBERİN YORUMU..
Yaa dizi gerçekten enteresan olmuş. Konusu olsun, konunun işleniş biçimi olsun çok farklıydı. Hatta biraz sitcom havası vardı. Diyaloglar ara sıra havada kalıyor, nereye bağlandığı belli olmuyordu. Bazen kendimi yabancı dizi izler gibi hissetmedim değil :)
Dizi ilk görüşte elektrik şoku veriyor size. Çünkü kadro açısından malzemeden çalmamışlar maşallah.
Sonra senaryo ile de cezbetti beni. Konusu farklı dizileri severim. O Kore dizisi sevmeyenlerin genel bahanesi "ayy bunlarda da hep aynı şeyler oluyo ama. Ben de izlemiştim bikaç tane hepsi birbirine benziyo" gibi yorumlarına inat bu tür diziler görmek sevindirici. O iş öyle değil canım. Hayatında izlediği tek Kore dizisi Boys Over Flowers olan adamlar geliyo bize şekil yapıyo sonra laf anlatcaz diye uğraşıyoruz.
Yanlış anlaşılmasın Boys Over Flowers candır, bitanedir ^^
Dizide yer yer kahkalara boğulduğumu da söylemeden geçmeyeyim. Özellikle Azrail ve Goblin ilişkisi müthiş olmuş. İkisini yılın çifti ilan ediyorum.


İlk kez bir dizide romantik sahnelerden daha çok ilgimi çekti bu ikilinin sahneleri. İki ismi kim aynı projede bir araya getirdiyse teşekkürlerimi iletiyorum :D

Tamam Gong Yoo efsanedir. Yani o gülerken buruşan gözleri olsun, minnoş oyunculuğu olsun kendisine bayılırım. Ama dürüst olmam gerekirse dizinin yıldızı Azraildi :D Sıfır mimik, sıfır tepki o kadar iyi oynamış ki ben onu izlerken acayip eğlendim.

Ya özellikle şu kudurduğu sahnelerde o kadar çok güldüm ki :D Hem duygusuz hem de şapşik bir karakter olmuş. Bu dizisiyle kendine olan hayranlığım depreşti sanırım :)

İsim bulma maceraları da süper olmuş. Yakışıklı erkeklerin ortak özelliği isimlerinin "BİN" olması mı acaba gerçekten :)

Nasıl toparlasam bilemiyorum.
Dizi romantizm yönünden eksikti bence. Esas kızla esas oğlumuzun sahneleri bana sıkıcı geldi bile diyebilirim.
Özellikle kılıcı çıkarma meselesi, bunun yarattığı dram, hüzün, ağlak sahneler beni biraz baydı.
Dizide beni bağlayan şey kesinlikle Goblin ve Azrail sahneleriydi. Bu ikiliye Goblin'in paragöz yeğenini de eklemek gerekir tabi. Onların sahnelerinde çok eğlendim.
Azrail ve sevdiceği de çok tatlıydı hem :)
Senarist cidden işini biliyor ve mükemmel karakterler yazıyor. Ne zaman dizi yazdığını duysam izlemek için sabırsızlanıyorum. Bu dizi de onlardan biri olmuş, başarılıydı. Ama bazen keşke bu kadar kasvetli gitmese demedim değil. Goblin ve kızın imkansızlaşan birlikteliği sakız gibi uzadı bir ara.
Dizi halen devam ediyor ama benim kanaatim oluştuğu için yazıyı paylaşma kararı aldım. Sürpriz bir şey olursa bir güncelleme atarız.

Eğer komedi arıyor, romantizm de yer edinebilir tabi diyorsanız eğlenceli ve yakışıklı kadrosu olan bu diziye bir şans verebilirsiniz. Goblin ve Azrail için bile izlenmesi gereken bir dizi zaten :)
Şimdiden iyi seyirler diliyorum...

NOT: Uzun bir aradan sonra geri döndüm yok mu bir hoşgeldin :) 















9 yorum:

  1. Yazıya eklenecek hiçbir şey yok. Harika her zamanki gibi. :)
    Ji eun tak'ın sevimsizliği olsun, ağzını habire şapırdatarak konuşması Vs kesinlikle katılıyorum.
    Ama ismini unuttuğum Azrailin partneri olan kız olayı biraz toparlamış bu konuda.

    YanıtlaSil
  2. Rehber Unni hoşgeldin.... :) Ne de güzel geldin. Merak ettim, bende izlicem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşbuldumm :) izleyin hemen tabi :) Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  3. Öncelikle hoşgeldin :) IGde postunu gördüm çok sevindim. Her diziyi açtığımda sen geliyordun aklıma "Geleceğini planlama" işleri bitse de başlasa diyordum. :D
    Dizi herkeste aynı etkiyi yapmış beklediğim gibi :) Eunsook abladan beklendiği gibi jang!! Top10 listeme yükseklerden giriş yaptı :D 1. sıraya koymak için finali bekliyorum bakalım haftaya bizi ne bekliyor ^^
    EskiBirDost ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi sona yaklaşıyor evet. Sona geldikçe beni biraz üzdü açıkçası çünkü ben başlardaki azrail goblin sahnelerini özlüyorum :( Ben de finali merak ediyorum bakalım neler olacak :)) Yorum için teşekkür ettim çinguya :)

      Sil
  4. AA kim go eun bana da sönük gelmişti ama dizinin özellikle sonlarına doğru parladı...dizi tamamen komedi tamamen romantik yada melodram değil hepsinden bir tutam var ve bence dozu da çok iyi ayarlanmış...bence işi uzatma kısmı olmadı herşeyiyle beğendim en sonu hariç...orada acı gerçeği tekrar hatırlatma gereği duydular vicdansızlar..ama gerçekten kore yapımı en başarılı bulduğum diziler arasında ilk 3'te.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet fantastik dizilere epeyce farklı bir soluk getirmiş bence de başarılıydı : Yorum için teşekkürler :)

      Sil
  5. Çok teşekkürler güzel olmuş.

    YanıtlaSil