31 Temmuz 2017 Pazartesi

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: CHICAGO TYPEWRITER


Nasıl bir ağaç bir kitap oluyorsa...
Okumak da sizin hayatınızı değiştirebilir.
- KAMU SPOTU -

Ahahahah selamlar yine ben :) Entelektüel bir giriş yapayım dedim ama hamurumda yok sanırım. Kitaplarla dolu bir diziden çıktım ve kültür mantarı gibi geziyorum ortalarda. Her ne kadar günlük hayatımda pek kitap okuyan bir tip olmasam da hiç olmazsa bu tarz dizilerle birazcık kitap kurdu gibi hisseder oldum. 
Evet bu defa bir değişiklik yaptım ve çerezlik romantik komedilerden biraz uzak kalıp daha sağlam bir senaryo seçeyim dedim. İşte karşınızda "ŞİKAGO DAKTİLOSU"


Chicago Typewriter nedir bilmeyenler için ufak bir bilgilendirme yapayım. Bir tür silah lakabı. Dizide de bu silah gösteriliyor zaten. Silahın çıkardığı ses ile daktilonun çıkardığı ses benzediği için silaha böyle bir isim vermişler. Havalı olmuş ne diyeyim.

Dizimizin konusuna gelince dizi biraz zamanda yolculuk biraz fantastik biraz da günümüze ait ögeler içeriyor. Baya baya ortaya karışık olmuş esasen. Kore'nin idol yazarlarından olan kibirli Han Se Ju (Yoo Ah In) talihsiz bir olay yaşar ve kariyeri tehlikeye girer. Durgunluk dönemini atlatmaya çalıştığı bir zamanda yeni yazısının taslağını yetiştireceğine dair söz verir ancak son gün bir kaza geçirir ve arama kurtarma çalışmaları da yağmurdan dolayı engellenmiştir. Kendisi kariyerini tamamen kaybettiğine inanmış iken Han Se Ju'nun faks numarasıyla editöre ilk bölüm taslağı ulaştırılır. Her şey yoluna girmiş ve yeni kitabı ülkede büyük yankı uyandırmıştır ancak Yazar Han'ın aklını kurcalayan önemli bir konu vardır: "Yazı taslağını kim gönderdi?"


Dizide Han Se Ju karakterini Yoo Ah In canlandırıyor. Ben onu Sunkyungwan Scandal dizisiyle tanımış ve Song Joong Ki ile olan uyumuna bayılmıştım sksjsksjsk. Ama bu dizide saç kesimi beni dehşete düşürdü. Yanlış kesim kurbanı mı bir an emin olamadım belki de askere hazırlık yapıyordur falan diye de kendimi avuttum. Yoksa görme yetisi olan her normal birey şu adama bu saç kesiminin olmayacağını bilir.


Mesela bu olur ahahahah. 
Merak etmeyin bu görsel de diziden bir sahneden alınmış. 1930'lu yıllardaki halinin günümüz halinden çok daha karizma olması da ayrı bir şaşırttı beni. Genelde dizilerde günümüz halleri havalı olurken geçmişteki halleri garip gözükürdü oyuncuların. Burada ise tam tersi olmuş. Nasıl kıydın saçlarına Ah In - ahh. T.T


Esas kızımız ise aslında birçoğumuzun bildiği bir isim. I'm sorry I love you dizisindeki esas kız bu dizide de karşıma çıkınca şaşırdım. Diziye başlarken konusu yada oyuncuları hakkında hiçbir fikrim yoktu. Tek bildiğim başrolde Yoo Ah In'in olduğuydu. Diziye başladığımda ise kızı görünce ben nerden tanıyorum bu ablamızı falan oldum. Yüzü çok tanıdık ama çıkartamıyordum. Bu ablak bakışlar bu dudak bükmeler falan...
Vee Ding Dong !! Hatırladım!!
Kendisini Sorry I Love You'dan beri görmemiş olsam da gram değişme yok unnide. O dizi çekildiğinde doğan çocuklar askere gitti ama o her şeyiyle aynı kalmış. 


Diğer yandan yine 2. erkek meselesi dizimizde kaleme alınmış durumda. Dizinin esrarengiz adamı (kendisi hakkında pek bilgi vermeyeceğim sürprizi kaçmasın) karakterine Go Kyung Pyo hayat vermiş. Ben onu daha önce Answer Me 1988 dizisinde izlemiş ve orada ayar olmuştum. O dizideki tüm gençleri sevmeme rağmen bir türlü Go Kyung Pyo'yu sevememiştim. Geçmiş zaman kipleri kullandığımdan anlaşıldığı üzere bu dizide geçmişi geçmişte bırakma kararı aldık skjsksjsksjsk.

Zira bu dizideki rolü ile son derece cool bir adam haline gelmiş önceki diziden eser kalmamış bence. Dizide Yazar Han'ı delirmenin eşiğine getirse de geçmişle olan bağlantısı sizlerde de merak uyandıracaktır eminim. 


Kore dizilerinde nadiren sevdiğim unnilerden olan Yang Jin Sung'u da kadroda görmeyi beklemiyordum. Bu kızın hakkının yendiğini düşünüyorum. Hep yan rolleri veriyorlar. Oysa Bride of the Century dizisinde gayet iyi kıvırmıştı esas kız işini. Umarım daha çok başrol aldığını görebiliriz diyor ve devam ediyorum.

REHBERİN YORUMU:

Açıkçası diziye çok da istekli başlamadım. Biraz kasvetli bir havası vardı bence.
Ayrıca ilk 2 bölüm biraz durağan ilerledi de diyebilirim.
Ama dizi ilerledikçe senaryo beni içine çekmeyi başardı. Öncelikle asla basit bir dizi değil onu söyleyeyim. Yani esasen ben bu diziyi Kore dalgasına yeni kapılan az sayıda dizi izlemiş kişilere değil de biraz daha bu işin ehli olmuş kişilere tavsiye ediyorum. 

Senaryo merak uyandırıcı. Neler olmuş, başlarına ne gelmiş falan epey merak ediyorsunuz hikaye nereye gidecek. Ayrıca olaylar hemen açığa çıkartılmamış, hikayeler birbirine güzel bağlanmış ve kopukluklara yer verilmemiş olması da benden tam not aldı.

Benim tek derdim Yoo Ahn In'in tarzıydı. Ne istemişler adamdan inanın anlamadın. Saç stili korkunç giyimi ise biraz komikti bana göre. Ama 80 yıl önceki hali baya efsane olmuş. Hepsini bir tarafa bırakayım adamın ses tonu çok karizmatikti. Bazı sahnelerini geriye sarıp izledim hatta. Geçmiş hayatındaki ses tonlaması çok etkileyici olmuş hakikaten :)

Bay Yoo sevimli falandı tabi ama ben Han Se Ju taraftarı arasındaydım. Beni bilirsiniz aşırı duygusal ve fedakar karakter beni boğar genelde daha serseri olanı seçerim. Yine aynısı oldu bu dizide de :)

Dizi rehberunni puanlama sisteminden 8 puan alır diyor ve izlemenizi öneriyorum. Unni bana boş diziyle gelme azıcık kaliteli bir yapım olsun diyorsanız buyrun dizinizi buldunuz diyorum. Dizi hakkında söyleyecekleri olanlar için aşağıya yorumlarınızı bekliyorum.

Hoşçakalın :)









13 yorum:

  1. Dizi listem epey kabardı😶. Ama kenara köşeye not etmeyi düşünüyorum Unni sağol 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakinlikle ve planlı bir şekilde izleyiniz ahahahah :)

      Sil
  2. Ben de dizi yoksunluğundan ve biraz romantik komedi tarzından sıkıldığımdan başlamak istemiştim.Başlamadan önce hiçbir bilgim yoktu ama özellikle müziği,dizinin havası,o efsane çakkannimin evi,bilinmezlikler,geçmiş zamandaki aşk hepsi kendine çekti.Daha kitaplara yönelik dizi sanmışım ama dizi bildiğin vatan sevgisi dostluk üzerineydi,bu daha hoş bence.Diziyi izleyenlerin yüzde doksani keşke hep eski zaman olsaymış diyor şahsen ben de öyle:D Ama o zamanda eski zamanın havasından sıkılırdık,başrol erkeğimizin izledigim ilk dizisiydi ses tonu oyunculuk için çok önemliymiş onu anladım.Ve ben şimdiki zamandaki saç tarzına çok takılmadım adamın yüzü yeter bir kere :D Yazarların kendileriye ilgilenecekleri vakti olmadığını göstermek için basit tarz kısa saç yapmışlardır belkide kim bilir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet mantıklı bir yaklaşım 🤔 Ama eski zamandaki saç kesimi dört dörtlüktü 😅 Yorum için teşekkürler ☺️

      Sil
  3. Dizi listem epey kabarık olduğu halde içimden bir ses bu diziyi mutlaka izlemem gerektiğini söyledi. Bende dinledim. Şu an bitirdim de geldim. Dizi EFSANEYDİ. Normal de dizilerin kaçıncı bölümünde olduğuma kaç dakika kaldığına bakarım. Ama bu dizi için farklıydı. İzlediğim en iyi kore dizilerinden biriydi. Saç kesimi tartışmasına gelirsek ise eski zamandaki daha iyiydi ama adam her ikisinde de çok karizmatikti. 2. Erkek kısmı ise kesinlikle diğer dizilerden farklıydı. Normalde 2.erkek kim olursa olsun sevmem ama bu dizide BAYILDIM. UNNİ bu arada kilo verme yolunda umarım hedefine ulaşmışdındır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim herkesin sevemeyeceği ama sevebilecek kişilerin de bayılacağı bir diziydi bana göre. Kilo meselesi ise üzgünüm ama hala yerimde sayıyorum :(

      Sil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Unni! Neredesin? Nerelerdesin? Niye paylaşım yapmıyorsun? Aylardır sesin soluğun çıkmıyor. Umarım iyisindir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zamandır dizi izlemeye vaktim olmadığı için dönüş yapamadım. En kısa zamanda döneceğim inşallah :(

      Sil
  6. Yoo Ah In hakkında ki her bir kelimenize katılıyorum :D Eski zaman sahneleri hiç bitmesin istemiştim bende o zamanda ki tarzını çok beğenmiştim :D Dizi de gerçekten harika bende başta isteksizdim ama şuan izlediğim diziler arasında en iyi olanlardan bir tanesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o Eskideki halleri beni benden almıştı :) Beğenmenize sevindim daha çok dizide buluşmak dileğiyle :)

      Sil
  7. Yorumumuzu begendim bata kore dizisi izlemiş biri olarak bi diziyi bize tavsiye etmenize çok doğru bir karar gerekten kore dizisi az izleyenler kaliteyi fazla anlmayabilirler yalnız sizin 10 üzerinden 10 vermenizi beklerdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 üzerinden 10 verdiğim dizi sayısı %5 falan sanırım ben kolay kolay dizinin kusursuz olduğunu düşünmüyorum malesef. Bu dizi gerçekten güzeldi ama kusursuz değildi bana göre o sebeple tam 10 puan vermemişimdir :) Yorum için teşekkürler :)

      Sil