2 Eylül 2018 Pazar

GÜNCEL DİZİ YAZISI: MY ID IS GANGNAM BEAUTY




Yaz tatili biterken son vuruşumuzu bir Kore dizisiyle yapmayalım mı? Elbette yapmalıyız. Kahvelerinizi hazırlayın ve hemen yamacıma toplanın Rehberunni yeni bir diziyi yorumluyor:


Kore'deki estetik çılgınlığını duymayan kalmamıştır. İnsanlar bakkaldan ekmek alır gibi göz kapağı ameliyetı yaptırıyor, burunlarını küçültüyor hatta kafalarını şekillendiriyor. Kore'deki güzellik algısının yarattığı tehlikeyi gözler önüne seren dizi My Id is Gangnam Beauty açıkçası benden geçer not aldı.

Dış görünüşü yüzünden yıllarca zorbalığa uğrayan bir kızın estetik ameliyatla güzelleşince her şeyin biteceğini düşünmesi ama geçmişinin peşini bir türlü bırakmaması dizinin ana konusu. Esas kız Kang Mi Rae yeni bir yüze sahip olursa insanların onu seveceğine inanıyor. Ameliyatının ardından herkesin beğenisi kazansa da bu defa estetik yaptırdığı çok belli olduğundan eleştirilere maruz kalıyor ve estetik canavarı ilan ediliyor.


ım soo hyang ile ilgili görsel sonucu
IM SOO HYANG
Esas kızımız Kang Mi Rae'ye Im Soo Hyang hayat vermiş. Kendisini izlediğim ilk diziydi ve gerçekten 6 yıllık profesyonel K-Drama hayatımda gördüğüm en berbat başrol oyuncu seçimi bence bu oldu. Ne kendisini ne de oyunculuğunu beğendim. Neden bu kız seçildi ki diye çok düşündüm ve bence şöyle oldu:
"Bize estetik yaptırdığı belli olan bir yüz lazım"
"Buldum Im Soo Hyang!!"
Dizide 18 yaşında birini canlandırıyor ama en az 30 yaşında gösteriyordu. Harcamışlar esas kız rolünü. Beğenmedim -.-

İlgili resim
CHA EUN WOO
Artık yaşlandım herhalde diyorum. Çünkü dizi oyuncularının hepsini ilk kez görüyorum. Esas oğlan Do Kyung Seok'a hayat veren Cha Eun Woo'yu da ilk kez izledim. Yaşı falan baya küçükmüş sanırım o yüzden bizim jenerasyon değil de gençlerden seveni epey mevcut. Ben şahsen onu izlerken Kim Soo Hyun'un Man From The Stars dizisinde canlandırdığı Kim Do Jin'i anımsadım. soğuk ve odun tavırları ve saç kesimi birbirine benziyordu sanki.
Do Kyung Seok dizide milletvekilinin oğlu olmasına rağmen berbat bir aile ortamından gelen bu yüzden insanlara mesafeli davranan ve toplumun güzellik algısından nefret eden biri. Üniversiteye başladığında öğrencilerden biri ona orta okuldan tanıdığı birini hatırlatsa da görüntüleri bambaşka olduğundan aynı kişi olacaklarına ihtimal vermiyor. Çevresinde herkes ona aşık ve o kimseye yüz vermiyor klişesi de bu dizide mevcut elbette :)

joo woo ri gangnam beauty ile ilgili görsel sonucu
JO WOO RI
Bu karakteri burada sayfalarca anlatabilirim. Zira böylesini ben de ilk kez görüyorum. Şimdi şöyle ki genelde kore dizilerinde 1 adet esas kız 1 adet esas oğlan oluyor ve bu oğlana aşık ikinci bir kız ortaya çıkıyor. Sonrasında da dizi boyunca bu fettan kız iki başrolün kavuşmaması için bir yerlerini yırtıyor. Bu hep böyledir, biz alıştık bu tip senaryolara artık koymuyor. Ama senarist fettan kız rolünü bir üst sürüme taşımış ve ortaya Hyun Soo Ah çıkmış. Bu kız okuldaki tüm erkekler hatta erkek sinekler bile ona aşık olsun istiyor. Melek yüzünün altında kıskanç ve herkesin etrafında pervane olmasını isteyen bir sinsirella yatıyor. İlk başta kızın amacını anlayamadım ama izlerseniz bölümler ilerledikçe ne demek istediğimi anlayacağınızdan eminim. Gördüğüm en korkunç 2.kız oldu kendisi.

REHBERİN YORUMU..

Diziyi izlemeye karar vermemde herhangi bir neden yoktu bu sefer. Hadi buna başlayayım dedim ve başladım o kadar...

İlk 3 - 4 bölümde gerçekten ara ara sıkılır gibi oldum. Çünkü çekimler biraz yavaş ve kasvetli geldi. Halen de o şekilde devam ediyor. Ya da ben yaşlandım artık romantizm kaldıramıyorum bilemiyorum.

Ama dizinin konusu ve karakter özellikleri farklıydı bu defa. O yüzden bırakmadım diziyi. Zaten bölümler ilerledikçe de akış sağlandı ve daha iyi oldu. 

Diziye puanım ise 7 oluyor bu defa. İzlemek isteyenlere dizi tavsiyemdir. Vakit geçirmek için göz atabilirsiniz. Şimdiden iyi seyirler :)




2 yorum:

  1. Kişisel bir blog açtımda, yeniyim. Sitenizin bir köşesinde tanımımı yapabilir misiniz diye soracaktım. Blogum http://alikaanbashan.com

    YanıtlaSil
  2. Ben bu diziyi severek izlemiştim.... Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil