20 Ocak 2015 Salı

PINOCCHIO


Merhabalar benim cici çingularım. Halihazırda bir diziyi hatmetmiş olarak hemen daha tazeyken hafızam, yeni bir yazı daha kaleme alayım dedim. Ana teması yalanlar olan dizimiz Pinokyo nihayet final verdi ve ben dün son bölümü izledim.
Açıkçası diziye başlamakta pek de hevesli değildim. Bunun nedeni ne unninin ne de oppanın fanı olmam ve ayrıca hıçkırık meselesinin kulağa çok sıradan ve basit gelmesiydi. Sınav haftamda bunaldığım bir anda kendimi dizi ararken buldum ve çaresizce Pinokyoyu açtım. Peki tüm bu eleştirilere rağmen neden bu dizi hakkında yazı yazıyorum? Çünkü canlarım dizi beni resmen ters köşe yaptı. Küçük gözüken bir olay bile dizide nerelere gidiyor tahmin edemezsiniz. Bazı yerlerde buraya nasıl geldik biz ya şeklinde şaşkoloz tepkiler verdim. Oyuncular çok bilinen yüzler olduğundan eminim bir çok kişi zaten çıkar çıkmaz izlemeye başlamıştır. Ama bazı arkadaşlarımdan aldığım istekleri geri çevirmiyor ve zaten aklımda tazeyken tanıtıma başlıyorum.


PARK SHIN HYE


Esas kızımız Choi In Ha. Kendisi pinokyo sendromundan muzdarip. Yani ne zaman yalan söylese hıçkırıyor ve yalanı ortaya çıkıyor. Yalan söylemek bile bir nimetmiş dizide bunun farkına varıyorsunuz canlar. Ne aşkını inkar edebiliyor ne de gizli bir iş yapabiliyor. Kendisine bile yalan söyleyemiyor. Kendine yalan söylediği zamanlarda bir hıçkırık musallat oluyor ki günlerce gitmek bilmiyor. Yalan söyleyememek her zaman önüne bir engel olarak çıkıyor. Kızımız en olmayacak meslek olan muhabirliğe kafayı takmış durumda. Dizi boyu zaten insanlar da bunu tartışıyor. "Bir pinokyo  muhabir olabilir mi?" Kimse unninin muhabir olacağı ihtimaline inanmıyor. Sevdiği oğlan bile buna karşıyken kızımız pes etmiyor defalarca deniyor. Peki muhabirliği başarabiliyor mu tabiki bu dizide saklı diziyi izlemeniz gerek :) Esasen ben unniden pek haz etmem. Bir çok kore dizisinde oynadığı için tanıtımına gerek duymuyorum çünkü unniyi bilmeyen yoktur. Ancak bu dizi açısından hakkını yememek lazım. Dizideki oyunculuğunu beğendim. Choi In Ha sizi deli eden koreli kız tipinden tamamen sıyrılmış. Sinir bozucu bir iyi kalpliliği de yok. Gayet ağır başlı, mantıklı ve tatlı hoş bir hatun olmuş. Bu sebeplerle takdir ettim. Ama yine de halen yıldızımız barışmadı çok da sempati duyduğumu söyleyemem.


LEE JONG SUK


Esas oğlanımız kiraz dudaklı oppa Lee Jong Suk. Onu daha önce popüler dizilerden I Hear Your Voice ve Doctor Stranger'dan tanıyorsunuzdur. Oppa dizide iki isme birden sahip. Gerçek adı Ki Ha Myung, diğer adı ise Choi Dal Po. Ben Dal Po ismini daha çok sevdiğim için tanıtıma o isim üzerinden yürüyeceğim. Dal Po dizide ailesinin intikamını üstlenen cesur ve zeki genç karakteri olarak karşımıza çıkıyor. Kıza senelerdir aşık ama yalan söyleyebildiği için sorun teşkil etmiyor tabi. Başta dediğim gibi oppaya bayılmıyorum. Aslında uzun boylu ve yakışıklı neden sevemedim tam olarak emin değilim. Ama oppayı gerçekte çok soğuk biri olarak buluyorum. Nerden tanıyorsun da anladın soğukluğunu derseniz kendisinin geldiği Running Man bölümlerinde çok soğuk ve sessiz gelmişti bana bilmiyorum tabi bu benim şahsi kanaatim. Ama dizide Allahı var güzel oyunculuk çıkarmış. Hele amanın o dram sahnelerini sanki yaşamış gibi bir hali vardı. Oyunculuğuna yıldız kondurmakla birlikte hala çok da sempati duymadığımı not olarak düşüyorum canlar.


KİM YOUNG KWANG

Tabiki bu dizimizde de kıza gönül vermiş ancak kızdan tekmeyi yemiş, senarist tarafından acımasızca harcanmış, buruşturulup bir köşeye atılmış ama kalplerin şampiyonu bir oppamız var. Seo Bum Jo karakteri ile karşımıza çıkan oppa resmen açılmamış gül goncası. Dünyada kötülüğe dair hiçbir şeyden haberi yok. Çok zengin bir ailenin varisi ve yeterince pohpohlanmış. Ama gözü parada değil insanlıkta. Yani ideal koca adayı kkk. Bu oppayı daha öncesinde Love Rain dizisinde izlemiştim. İlk başta gözlerime inanamadım oppa resmen evrim geçirmiş. O dizide iğrenç olduğuna dair esaslı yorumlarım olmuştur ancak tüm yorumlarımı geri alıyor oppamdan af diliyorum. O yakışıklı bir suratın harika bir fizikle buluşmuş ve üzerine biraz da sevimlilik serpilmiş hali. İyi kalpli, nazik, uysal, düşünceli, aşık ve zengin. Daha ne isteyebiliriz ki :) Oppa dizide sevdiği kız için muhabirliğe merak salıyor ve tüm hayatını değiştiriyor. İzledikçe Bum Jo içinizi acıtacak en çok ona üzüleceksiniz.


LEE YOO Bİ

Daha önceden Nice Guy ve Gu Family Book dizilerinden izlediğim Lee Yoo Bi bu dizide 2. kız olarak karşımıza çıkıyor. Aslında ben bu kızı da bir türlü sevemedim gitti. Rollerinde ya çok çocuksu oluyor ya da aşırı suratsız. Kızın bir ayarı yok sanırım. Bu dizide de çocuksu bir karakter olan Yoon Yoo Rae olarak karşımıza çıkıyor. Yoon Yoo Rae de bir muhabir ve aşırı meraklı. Kafayı taktığı şey ne ise onu elde etmeden vazgeçmiyor. Ama aşk söz konusu olunca adını kaybedenler klübüne altın harflerle yazabiliriz. Şahsen ben dizilerde dudaklarını büküp çocuk gibi davranan unnilerden hiç hoşlaşmam. Bu kızımız da bunu bol bol yaptığı için pek de ısınamadım. Ama oğlana takık piskopat ara bozan 2.kız olamadığı için ona minnettarım tabi o ayrı.


                          REHBERİN YORUMU


Dizi başladığınızda sizi epey bir sarıyor canımlar. Öncelikle konu sıradan falan değil. Bir yalanla değişen hayatlar ve yıkılan aileler var ve karakterlerin yolu bir şekilde kesişiyor. Olaylar bir yerden başlıyor tahmin edemeyeceğiniz kişilere bağlanıyor. Yani senaryo benden geçer not aldı.
Ayrıca vıcık vıcık değil nefesleri tutan sevgi dolu ve romantik sahneler var. Romantizm açısından da geçer not aldı yani. Hele Dal Po'nun kıza bazı çıkışları var amanın yirim seni diye bağırasınız geliyor. Adam romantizmi konuşturmuş canım ne diyeyim şimdi. Yani romantizm dediysem de aşk dolu sahneler beklemeyin tabi. Anlatmak istediğim tatlı ve hoş romantizm olmuş. Sevimli durmuş, hatta oppa ve unni gerçekten çok yakışmış.

                                                                     Bu kollarını duvara dayayıp gitmesini engelleme sahnesi birkaç yerde daha vardı. Ben pek bir hoşlaştım bu sahnelerden mesela :)

                                                                  Gerçek hayatta yakın arkadaş olduklarını biliyorum ama arkadaşlıktan öteye gitsinler bence bu kadar yakışıyorken yazık olmasın kkk.
Dizide daha anlatılması gereken çok karakter var. Sung Cha Ok, Cap Hwang, Choi Dal Peng ajusshi gibi.  Ama hepsini anlatmak bu yazıyı bitirtmez bu sebeple burada duruyorum. Benim favori karakterim meraklı Jang idi açıkçası. Onun tokasına kurban nasıl yakışmış o ona ya :) Dizimiz romantik komedi arayanlar için tavsiye edebileceğim bir dizi. Sıkılacağınızı sanmıyorum. Hatta bölüm sonlarında diğer bölümü merakla açacaksınızdır. Umarım rehberiniz olarak görevimi başarıyla yerine getirmişimdir. İzlemeye karar verenler için şimdiden iyi seyirler diliyorum. Rehberiniz sizi seviyor çingular :)

17 yorum:

  1. Seo bum Joo karakteri aşırısı vıcık vıcık bi karakter olmasına rağmen plus nine Boys dizisinden de tanıdığım için burda da sevdim oppayı. :) yüzü oradaki halinden farklı sanırım estetik yaptırmış bi miktar zaten o dizide de estetik konusu geçtiydi bi ara kkkkk, da ben love rain de nasıl oynuyodu onu hatırlayamadım. Park shin hye şimdiye kadar oynadığı en en en samimi karakteri oynamış :) baya sevdim ben burada. Ayrıca adını unuttum da Emergency Couple da da oynayan adamı ben çok seviyorum ya bi tatlılık bi şaşkınlık var sanki çok sevimli :) ayrıca meraklı Jang konusunda haklısın baya güldüm o sahnelerde �� senaryo konusunda sonuna kadar haklısın konu çok güzel. Benim en dikkatimi çeken ise şu 6adım teorisi miydi neydi. Dizinin tanıtımlarInda da hep o yazıyor zaten :) o yüzden başladım diziye ama pişman değilim haka bitmedi gidip izliyim bari :)

    YanıtlaSil
  2. Emergency couple'daki adam Cap Hwang ilerde çok daha tatlı bir hal alıyor durma ilerle :)

    YanıtlaSil
  3. Tahmin edebiliyorum pekala :))

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Pinocchio yazısı yazmaya çabalarken bloguna rastladım. Seni takip ettim. Buralarda yeniyim. Blogumu takip edersen çok memnun olurum, Yeni yazılarının bir an önce gelmesi dileğiyle :) http://kuklayazar.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  5. diziye başladım teşekkürler şu anda 4. bölüme geçtim ama o saçlar ne yaa izlerken durmadan kestir diyorum sinir oldum ilerde kestiriyomu??? kestirsin hiç yakışmamış bence yoksa yakışıklı oppa

    YanıtlaSil
  6. Ben park shin hye ı çok sevdim karakter olarak ve çift olarak da çok yakışıyolar ben choi in ha nın kapşonluyu ters giyip şapka kısmına aburcubur koyma fikrine bayılmıştım :)

    YanıtlaSil
  7. Dizi unutulsa bile Dal Po'nun kiraz dudakları unutulmaz dizi bittikten sonra bile benim aklımda hep o kaldı ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahah evet lee jong sukun o bakımdan baya namı yürüdü 😄

      Sil
  8. Çok başarılı bir dizi; mutlaka izlemelisiniz.

    YanıtlaSil
  9. ben şuan 9. bölümdeyim neler olucak çok merak ediyorum ama bence park shin hye ve lee jong oppa sevgili olmamalılar :( insan kıskanıyor :(

    YanıtlaSil